onsdag 21. januar 2009

#22 Bibliotek 2.0

Jeg ser for meg at nå etter å ha gått igjennom 23ting vil få bruk for en del ting som RSS hvor man kanskje oppretter en blogg for kanskje nyheter som er registrert inn og som folk kan bruke for å få vite hva som er nytt selv om vi gjerne ønsker dem inn på biblioteket.
Tror ikke at jeg vil bruke mye tid på å skrive ned nye bøker som blir registrert men vil også sjekke om tidemann støtter dette eller det går an å få støtte for dette.
Man kan bruke eller lage en liten søkemotor for bibliotekrelaterte saker slik at brukere lettere kan søke på relevant informasjon.
Jeg tror at man bør ha en slags formell "utdanning" eller kursing slik at biblioteken kanskje kan få ett slags bevis som viser at dem kan bruke dette.
Man burde få kommunene til å være med på noe slikt da også andre deler av kommunene kan ha bruk for 23tingom2.0, iallefall jeg vil ha bruk for det både for kino og ungdomsklubb.

Ingen kommentarer: